APEL CONCURS SELECȚIE

ÎN ATENȚIA CADRELOR DIDACTICE DE LA  LICEUL TEORETIC EVISS IAȘI

            Ca urmare a semnării contractului de finanțare nr. 2025-1-RO01-KA122-SCH-000342442 pentru Proiectul Erasmus+ ”Învățarea asistată de Inteligență Artificială pentru Profesori și Elevi într-o școală sustenabilă”, ”AI-based Learning for Teachers and Students in a Sustainable School” (AI-LT3S), Asociația EVISS și Liceul Teoretic EVISS Iași organizează Concursul de selecție a cadrelor didactice pentru mobilități desfășurate în anul școlar 2025-2026.

            În anul școlar 2025 – 2026 vor fi finanțate 4 mobilități pentru cadre didactice, ce vizează cursuri de formare, după cum urmează:

            Număr fluxuri: 2

            Număr participanți pentru fiecare flux: 2

            Durata unui flux: 5 zile curs + 2 zile transport

            Titlurile cursurilor de formare:

  1. Artistry in Education: Inclusion Through Expression – 2 locuri

Furnizor: EUSA APS ITALY (https://edu2grow.org/staff-courses/art-for-inclusion/)

(Italia, Napoli, 23 – 27 februarie 2026)

  1. AI Tools for Teachers – 2 locuri

Furnizor: FRAUDLINE GRECIA (https://edu2grow.org/staff-courses/ai-ed-empowering-the-21st-century-teacher/)

(Grecia, Paralia Katerini, 10 – 14 august 2026)

            Transportul și cheltuielile de subzistență vor fi suportate din bugetul proiectului finanțat de Comisia Europeană prin Agenția Națională pentru Programe Comunitare în Domeniul Educației și Formării Profesionale.

            Obiectivele generale ale proiectului AI-LT3S

1. Creșterea cu 50% a gradului de incluziune al școlii prin participarea a 2 cadre didactice la mobilități pentru formare profesională până la finalul proiectului

2. Creșterea cu 30% a numărului de profesori care își digitalizează conținuturile didactice pentru predare și evaluare, până la finalul proiectului, prin participare la mobilitățile de formare profesională a 2 profesori

Participanții la aceste cursuri își vor dezvolta și/sau îmbunătăți competențele de folosire a metodelor atractive și inovatoare la clasă pentru elevii dezavantajați, a metodelor specifice educației incluzive și a educației pentru integrare, vor conștientiza beneficiile implementării acestor metode, își vor dezvolta competențele digitale prin utilizarea Inteligenței artificiale integrate în lecții, corelarea metodelor educației non-formale cu metodele educației formale, crescând astfel gradul de atractivitate al activităților desfășurate la clasă, lucru ce va duce la scăderea absenteismului școlar și la creșterea motivației elevilor pentru învățare.

Concursul de selecție va fi organizat în conformitate cu prevederile cererii de finanțare nr. 2025-1-RO01-KA122-SCH-000342442 și contractului semnat cu ANPCDEFP.

CALENDARUL CONCURSULUI DE SELECȚIE

DATAACTIVITATEA
3.11– 16.11.2025 până la ora 14:00Transmiterea dosarelor (un singur document pdf) în format electronic pe adresa de e-mail evisserasmus2025@gmail.com
17.11.2025Evaluarea dosarelor
24.11.2025Desfășurarea interviului
24.11.2025 Interval orar 18:00 – 20:00Afișarea rezultatelor pe site-ul școlii
25.11.2025 Interval orar 8:00 – 14:00Primirea contestațiilor (online, pe adresa de email evisserasmus2025@gmail.com)
26.11.2025Rezolvarea contestațiilor și afișarea rezultatelor finale pe site-ul școlii

Dosarul, în format electronic (un singur document pdf), va fi transmis de către fiecare candidat pe adresa de e-mail evisserasmus2025@gmail.com și va cuprinde:

a)        cererea adresată comisiei de selecție, semnată (Anexa 1);

b)        fișa de evaluare (Anexa 2);

c)        angajamentul de disponibilitate semnat (Anexa 3)

d)        CV-ul în format Europass, datat și semnat pe fiecare pagină, împreună cu documente doveditoare privind punctajele acordate pe fișa de evaluare;

e)        scrisoarea de motivație (în care vor fi menționate disponibilitatea și anagajamentul candidatului de a participa la activitățile proiectului, precum și modul concret în care va contribui la atingerea obiectivelor proiectului) semnată;

f)         copie cartea de identitate;

g)        adeverința tip (model din Anexa 4).

● Orice informație eronată va duce la eliminarea automată a candidatului;

● Un cadru didactic se poate înscrie la un singur curs de formare;

● Criteriile de selecție sunt precizate în fișa de evaluare (Anexa 2).

Selecția se realizează în condițiile respectării egalității de șanse, etnie, sex, religie, dizabilități, categorie socială, ținând cont de principiile nediscriminării, echitabilității, transparenței și a evitării oricărui conflict de interese, de către comisia de selecție constituită prin decizie internă.

Probele și locul desfășurării concursului de selecție:

  1. Evaluarea dosarului de candidatură – trimis de candidați pe adresa de e-mail evisserasmus2025@gmail.com
  2. Interviul (în limba engleză) se va desfășura cu prezență fizică. Ora de prezentare va fi comunicată către fiecare candidat pe e-mail în data de 18.11.2025, în intervalul 16:00-20:00.

Din totalul participanților la concursul de selecție va fi creată o bază de rezerve.

Cerințe pentru participanți (în timpul și după finalizarea proiectului):

  1. respectarea programului de pregătire de specialitate, lingvistică, pedagogică și culturală, care se va desfășura anterior perioadei de mobilitate;
  • respectarea programului de lucru, în cadrul mobilității, precum și a solicitărilor echipei de gestiune a proiectului;
  • elaborarea raportului la revenirea din mobilitate, conform formularului online elaborat de Comisia Europeana;
  • implicarea activă în activitățile de diseminare și valorizare prevăzute în proiect în conformitate cu planul de diseminare și valorizare a experienței dobândite în cadrul proiectului.

Membrii echipei de management a proiectului

  1. Slătineanu Tamara, coordonator (0753809199)
  2. Drăghiceanu Daniela, responsabil cu monitorizarea și evaluarea internă a proiectului
  3. Ciurea Ciprian Corneliu, responsabil cu identitatea vizuală și diseminarea proiectului
  4. Asaftei Rodica, responsabil financiar al proiectului
  5. Sacară Anca, responsabil cu grupul țintă și arhivarea documentelor proiectului

Prezentare proiect ERASMUS
LLT Ungaria
Aspecte din timpul activitatilor din Ungaria
LLT Turcia

Aspecte din timpul activitatilor din Turcia
Articol media ERASMUS
Aspecte din timpul activitatilor din Grecia

LLT Romania

Aspecte din timpul activitatilor din Romania

Raport despre activitățile Erasmus+ de astăzi

Data: 25 septembrie 2025

Location: Iași, Romania

Participanți: Elevi și profesori implicați în proiectul Erasmus+

Activitățile zilei

Ziua a început cu o întâlnire în Parcul Copou, în fața teiului lui Mihai Eminescu, la ora 10.00. Participanții au aflat despre Mihai Eminescu, considerat cel mai mare poet român, și au descoperit mai multe legende legate de copacul vechi de secole, aflat acum în conservare.

După acest scurt moment cultural, grupul s-a îndreptat spre serele întreținute de elevii Palatului Copiilor din Iași. Un instructor a oferit explicații detaliate despre munca elevilor în sere, tipurile de plante crescute acolo, chiar le-a arătat participanților, la microscop câteva proiecte. Serele găzduiesc plante cultivate cu grijă din diferite regiuni ale României și din întreaga lume.

Tot în parcul Copou, au fost prezentate în cadrul activităților programate astăzi specii de plante comune și rare, care au fost o încântare pentru participanți.

Vizita a continuat cu o scurtă plimbare în cadrul căreia grupul a admirat Universitatea „Alexandru Ioan Cuza”, prima universitate construită în România, înființată în 1860 de domnitorul Alexandru Ioan Cuza.

Activitățile zilei au combinat cu succes îmbogățirea culturală, inspirația artistică și educația de mediu. Participanții s-au implicat activ în discuții, au admirat creativitatea elevilor și s-au bucurat de schimburi interculturale semnificative. Atelierul de reciclare a stimulat în mod deosebit munca în echipă și inovația, lăsând tuturor o înțelegere mai profundă a sustenabilității și importanța de a da o nouă viață materialelor deșeuri.

Minunile vântului – Clasa a IV a

Elevii clasei a IV-a au participat la un atelier interdisciplinar de Știință și Artă intitulat „Arta Vântului – cum se mișcă și inspiră aerul”, unde au explorat felul în care vântul, o forță invizibilă, poate pune în mișcare obiecte ușoare și poate deveni chiar un instrument creativ.

Copiii au realizat mici experimente, au observat cum aerul influențează mișcarea diverselor materiale și au discutat despre energie, natură și fenomene simple din jurul lor.

Activitatea s-a încheiat cu o parte artistică în care fiecare elev a folosit propria respiratie, culorile și imaginația pentru a crea propriile „picturi ale vântului” — adevărate explozii de culoare și expresivitate, ca în exemplul de mai jos.

Rezultatul? Lucrări pline de viață, spontaneitate și creativitate, care arată cât de frumos poate deveni învățatul atunci când știința se îmbină cu arta.

Felicitări tuturor elevilor pentru entuziasm și implicare!

Descoperim puterea celor 3R: Reducere, Reutilizare, Reciclare – Clasa a III-a

Elevii clasei a III-a au participat la o activitate practică dedicată protejării mediului, explorând conceptul celor 3R – Redu, Reutilizează, Reciclează. Printr-un exercițiu creativ și educativ, copiii au răsfoit ziare și reviste pentru a decupa imagini care ilustrează una dintre aceste trei direcții esențiale pentru un stil de viață sustenabil.
Au lucrat în echipe, au analizat și au selectat imaginile potrivite, apoi le-au grupat și lipit pe cartoane tematice. Astfel, fiecare grup a realizat o mini-expoziție vizuală care arată cum putem avea grijă de planetă prin gesturi simple și conștiente.
Activitatea a stimulat gândirea critică, responsabilitatea față de mediu și creativitatea, iar copiii au înțeles, prin exemple concrete, cum pot contribui chiar ei la un viitor mai curat.
Felicitări micilor ecologiști pentru implicare și entuziasm!

Învățarea asistată de Inteligența Artificială pentru Profesori și Elevi într-o școală sustenabilă

Suntem bucuroși că avem iarasi ocazia de a ne îmbunătăți și moderniza experiență didactică prin participarea la un nou proiect Erasmus, ca și coordonatori.